LEEFSTIJL veranderen? Kilo’s afvallen?

Wil jij ook net als Anne een nieuwe look?  

 

Ga met mij de uitdaging aan!

 

 

 

 

 

 

Even voorstellen…

Mijn naam is Karin Gierkink, Ik ben gewichtsconsulent én ervaringsdeskundige.
Ik weet zodoende precies wat jij doormaakt. Hoe het is om tegenslagen te incasseren. Om te willen opgeven op zware momenten en te denken dat je het toch niet kunt. Ook weet ik hoe het voelt om weer trots te zijn op jezelf als je juist niet opgeeft. En het fantastische gevoel te ervaren dat je weer fit bent en jezelf na lange tijd weer mooi voelt. Zelf ben ik ruim 42 kg afgevallen en daar ben ik super trots op.

 

 

 

 

 

 

 

Leefstijlverandering heeft tijd en een goede begeleiding nodig! Een gewichtsconsulent is speciaal opgeleid om mensen met over- of ondergewicht en/of mensen die een gezondere leefstijl zoeken te begeleiden. Het leren bewust te worden van je eigen eet- en leefpatroon. Bij de begeleiding spelen voeding en beweegadviezen en tevens het coachen naar een gezondere leefwijze een grote rol. De begeleiding kan zowel individueel als in een groep.

Wil jij ook wat kilo’s kwijtraken?

Dan ben je bij mij aan het juiste adres! De eerste stap is altijd de moeilijkste, maar al gauw denk je waarom ben ik hiermee niet al veel eerder gestart? Verlang je naar een gezond lijf waar je je goed in voelt en dat bij je past? Wil je genieten van je mooie lijf en van lekker eten? Ik heb goed nieuws voor je: het kan en je hoeft het niet alleen te doen!

Klik HIER om onze video over leefstijlverandering te bekijken.

Afvallen

Er zijn mensen die alles lijken te kunnen eten en eeuwig slank blijven, terwijl een ander bij wijze van spreken al van één koekje dik wordt. Waarom is dat eigenlijk zo? Je kunt je lichaam vergelijken met een auto: het ene model verbruikt meer benzine dan de andere en zo is het met mensen ook. De één heeft meer calorieën nodig dan de andere. Als je de “pech” hebt zuinig te verbranden, dan vergroot je gemakkelijker je vetvoorraad. Wel kun je je verbrandingssysteem zelf beïnvloeden door meer te bewegen. Mensen die veel bewegen, verbruiken meer energie (calorieën) en komen minder snel aan dan minder sportieve types. Wie wil afvallen doet er daarom goed aan niet alleen gezond te eten, maar ook veel te bewegen.

Of je nu 3 of 30 kilo te zwaar bent, er komt een moment dat je denkt: “En nu moeten die overtollige kilo’s eraf!” De meeste mensen zetten zichzelf op een streng dieet. Ze eten nog maar heel weinig en stoppen radicaal met snoepen en snacken. Eigenlijk hebben ze de hele dag honger. Ze worden trillerig, duizelig en ook nog chagrijnig. Afzien is het en mensen in hun omgeving “lijden” met ze mee. Na twee weken is er 3 kilo af. Ze zijn trots (ik kan het!) en vervolgens wordt het ‘oude’ eetpatroon weer gevolgd. Binnen no-time zijn ze echter weer even zwaar als voorheen.

Leefstijlverandering

De grote vraag is: hoe raak ik dan wèl op een verstandige manier die extra kilo’s kwijt? Het antwoord luidt: keer terug naar de basis! Eet drie maaltijden per dag (ontbijt, lunch en warm eten), neem niet meer dan drie tussendoortjes en …… beweeg! Het geheim van afvallen en het nieuwe gewicht vasthouden is dat je je leefstijl verandert. Dat leefpatroon verandert niet door een streng dieet te volgen zoals hierboven beschreven. Leefstijl verandering is meestal niet gemakkelijk. je hebt geduld, zelfvertrouwen, doorzettingsvermogen en de steun van je gezin en je omgeving voor nodig. Heb je de neiging het afvallen uit te stellen? Denk ‘je bijvoorbeeld: “morgen begin ik?” Bedenk dan dat het morgen echt niet makkelijker zal gaan dan vandaag. Gewoon beginnen dus!

Ik kan je helpen. Herken je jezelf in onderstaande gedachten?

    • Ik wil aan mijn over- of ondergewicht werken.
    • Ik wil een gezond voedingspatroon.
    • Hoe houd ik mijn gewicht op peil?
    • Ik ben het jojoën zó zat!
    • Gewoon eten en ook gewicht verliezen, dat moet toch kunnen?
    • Ik wil weer lekker in mijn vel zitten.
    • Ik wil geen honger leiden.
    • Ik wil weer stralen
    • Ik wil me energieker en fit voelen

Inhoudelijk:

    • Intakegesprek
    • Iedere week een weeg- en meetmoment
    • Voedingsadviezen op jou afgestemd (m.b.v. het Cambridge Weight Plan)
    • Mooie presentatiemap met recepten en persoonlijke adviezen waar je ook iets aan hebt
    • Sportmoment(en) met Personal Trainer
    • Extra optie: spierstimulator voor het sterker maken van je spieren en verhoging van de vetverbranding.
Ben jij ook benieuwd naar je nieuwe levensstijl en wil je op een verantwoorde wijze je einddoel bereiken?

Bel voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek.
Tel. 06-81 43 49 78 Mailen kan ook naar: info@actionandcare.nl of vul het inschrijfformulier in.

Karin Gierkink

beheerLeefstijlverandering